Japan Times gazetesinin haberine göre, yüksek sıcaklıklar Japonya’nın birçok kentinde etkisini göstermeye devam ediyor. Hyogo eyaletinin Tanba kentinde 41,2 dereceye ulaşan sıcaklıklar, ülke tarihindeki en yüksek seviye olarak kayıtlara geçti. Sıcaklıklar böylece 2018 ile 2020’de kaydedilen ve ülkede ulaşılan en yüksek sıcaklık seviyesi olarak kabul edilen 41,1 derecenin üstüne çıktı. Bu arada, yetkililer, geçen hafta…
Japan Times gazetesinin haberine göre, yüksek sıcaklıklar Japonya’nın birçok kentinde etkisini göstermeye devam ediyor. Hyogo eyaletinin Tanba kentinde 41,2 dereceye ulaşan sıcaklıklar, ülke tarihindeki en yüksek seviye olarak kayıtlara geçti. Sıcaklıklar böylece 2018 ile 2020’de kaydedilen ve ülkede ulaşılan en yüksek sıcaklık seviyesi olarak kabul edilen 41,1 derecenin üstüne çıktı. Bu arada, yetkililer, geçen hafta sıcaklıklara bağlı hastalıklar nedeniyle ülke genelinde 5 binden fazla kişinin hastaneye gittiğini belirtti. Sıcak hava dalgasının günlerce sürebileceğini ifade eden yetkililer, vatandaşlara sıcak çarpmasına karşı önlem alma çağrısı yaptı.
Hyogo eyaletinin Tanba kentinde ölçülen 41,2 derece sıcaklık, ülke tarihindeki en yüksek seviye olarak kayda geçti. Bu değer, 2018 ve 2020’de kaydedilen 41,1 derecelik rekoru geçerek Japonya’da yeni bir sıcaklık rekoru oluşturdu.
Sıcaklıkların artmasıyla birlikte ülke genelinde sıcaklığa bağlı hastalıklar da artış gösterdi. Geçen hafta içerisinde 5 binden fazla kişinin sıcaklığa bağlı rahatsızlıklar nedeniyle hastanelere başvurduğu belirtildi. Vatandaşlar, sıcak çarpmasına karşı dikkatli olmaları konusunda uyarıldı.
Yetkililer, sıcak hava dalgasının devam edebileceğini ve günlerce sürebileceğini belirtti. Bu nedenle, vatandaşlardan sıcaklıkla mücadele etmek için gerekli önlemleri almaları istendi. Su tüketimi, gölge ve serin yerlerde kalma, aşırı sıcak saatlerde dışarı çıkmamak gibi tedbirlerin önemine vurgu yapıldı.
Reklam & İşbirliği: [email protected]